Bérszámfejtés
Vállalatunk számára rendkívül lényeges a precíz, megbízható bérszámfejtési szolgáltatás nyújtása folyamatosan alkalmazkodva a változó jogszabályi környezethez. Nagy hangsúlyt fektetünk az általunk végzett tevékenység minőségére, munkatársaink szakmai hozzáértésére, képzésére.
Portfoliónkban megtalálhatóak az alacsony létszámú, általános munkarendben foglalkoztató munkáltatók mellett a többszáz fős, egyenlőtlen munkaidőben, munkaidőkeret alkalmazását választó munkáltatók is.
Napi munkánk során az általánosnak mondható munkaviszony mellett nagyon változatos állományi összetétellel találkozunk, mint pl. a megbízási jogviszony vagy az atipikus foglalkoztatási formák.
Erős adó, munkaügyi, bérszámfejtési és tb ügyintézési ismeretekkel, sok éves tapasztalattal rendelkező munkacsoportunkból, dedikált, egykapus kapcsolattartót biztosítunk, akinek távolléte esetén gondoskodunk a helyettesítésről, a zavartalan munkafolyamatok biztosítása érdekében.
Bérszámfejtési szolgáltatásunk választása esetén az alábbi feladatok elvégzését vállaljuk többek között, a teljesség igénye nélkül:
Munkaügyi terület
- A bérszámfejtés elvégzéséhez szükséges, illetve ügyfeleink által kért személyi-, és jogviszony adatok rögzítése, nyilvántartása, kezelése saját szoftverünkben, illetve kérés esetén az ügyfél szoftvere által
- Jogviszonyok keletkezésével, módosításával és megszűnésével kapcsolatos feladatok ellátása
- Jogszabályok által előírt adminisztrációs kötelezettségek teljesítése – megfelelő adattartalommal rendelkező nyilatkozatok biztosítása, nyilvántartások vezetése
- A magánszemélyek nettó jövedelmét terhelő levonások kezelése, nyilvántartásba vétele, visszaigazolása, a határozatokban elrendelt levonások végrehajtása
- Munkaidőkeret kezelése, kereten aluli/felüli órák elszámolása
Adóügyi terület
- Az adójogszabályok által előírt adminisztrációs feladatok ellátása (nyilatkoztatás, szükséges igazolások kiadása)
- A magánszemélyeknek juttatott bevételek adóügyi besorolása
- Évzárással kapcsolatos feladatok ellátása – éves igazolások elkészítése, segítségnyújtás az igazolások hitelesítésében és kiadásában
- Közreműködés a magánszemélyek éves személyi jövedelemadó bevallásának elkészítésében
- Segítségnyújtás Szja-bevallási tervezet kiegészítésében, módosításában, jóváhagyásában
- Lehetőségek feltárása a munkavállalói és munkáltatói adókedvezmények igénybevételére, az ezzel kapcsolatos adminisztrációs feladatok ellátása (nyilatkozatok/jogosultsági feltételek ellenőrzése, határidők nyomon követése)
- Hatósági ellenőrzés során rendelkezésre állás és kompetens képviselet biztosítása
Társadalombiztosítási terület
- Teljes körű tb ügyintézés keretében a pénzbeli egészségbiztosítási ellátások igényléséhez szükséges adatszolgáltatások elkészítése, az azok benyújtásához szükséges dokumentumok bekérése, az adatszolgáltatások határidőre történő benyújtása az illetékes hatóság részére (kifizetőhellyel nem rendelkező foglalkoztató esetében)
- TB kifizetőhely működtetés és kifizetőhelyi ügyintézés:
- Társadalombiztosítási kifizetőhely létesítésével kapcsolatos teljeskörű adminisztráció
- Működtetéshez szükséges személyi- és tárgyi feltételek biztosítása
- Pénzbeli egészségbiztosítási ellátások igénybevételéhez szükséges jogosultságok megállapítása, ellátások jogcímének és összegének meghatározása, adminisztratív feladatok végrehajtása, határozatok meghozatala
- Közvetlen kapcsolattartás az ellátásban részesülő inaktív magánszemélyekkel (keresőképtelen állományban lévők / kismamák)
- Személyre szabott tájékoztatás az ellátások igénybevételével kapcsolatban
- Kormányhivatali ellenőrzés lebonyolítása, ellenőrzésfordulók követése
Riportok/Adatszolgáltatások teljesítése
- Adatszolgáltatás az ügyfelek felé (igényeiknek megfelelő kimutatások, összesítések készítése)
- Adatszolgáltatás más üzletágak részére: Pl. könyvelő, könyvvizsgáló felé (bérfeladás, adategyeztetés)
- Adatszolgáltatás hivatalos szervek felé: a rendszeresített nyomtatványokon a jogszabály által előírt tartalommal:
- adóhatóság felé (havi/éves/negyedéves/eseti bevallások, bejelentések)
- társadalombiztosítási szerv felé (ellátások elszámolása, egészségbiztosítási statisztikai jelentések)
- KSH felé: (adatszolgáltatási naplóban szereplő KSH jelentések elkészítése, feltöltése a KSH-ELEKTRA rendszerbe)
- Tájékoztatás a személyi kifizetésekkel kapcsolatosan fizetendő bérekről, juttatásokról, költségtérítésekről, továbbá a fizetendő adókról, tb-, és egyéb járulékokról
- Utalási fájl készítése a bérek, juttatások, költségtérítések, adók, járulékok utalásához
- Főkönyvi feladási fájl készítése a könyvelés részére a személyi kifizetésekről, juttatásokról, költségtérítésekről
- Jogszabályok által előírt bejelentési- és adminisztrációs kötelezettségek teljesítése a magánszemélyek jogviszonyának kezdetekor, módosításakor, illetve annak megszűnésekor.
Egyéb bérügyi szolgáltatásaink
- SharePoint felület biztosítása – ügyfeleinkkel közös webes felületünk alkalmas az érzékeny bér-és személyi adatok küldésére és fogadására, illetve ideiglenes tárolására titkosított módon, a GDPR és az ISO szabvány előírásait figyelembe véve.
- Online bérszámfejtés – megfelelő megoldásunk lehet ügyfeleink számára, amennyiben bérszámfejtési adataikat elektronikusan kezelik. Ebben az esetben a bérszámfejtéshez szükséges adatszolgáltatás saját mintadokumentumaink alapján történik. Az adatok automatikus fogadását, feldolgozását, a bérszámfejtés ellenőrzését követően előállítjuk a szükséges riportokat és feltöltjük portálunkra. Ily módon online elérhetőek teljes körűen az ügyfél igényeinek megfelelő információk. Legyen szó a bérjegyzékekről (összes magánszemélyre vonatkozóan, egy dokumentumban), egyedi riportokról, adóhatósági bejelentésekről és bevallásokról a feltöltést igazoló nyugtákkal, vagy akár az évzárási dokumentumokról.
- A hozzáférési jogok korlátozhatóak, amennyiben nem szeretnének minden felhasználónak teljeskörű fel-, illetve letöltési jogosultságot biztosítani.
- Fentieken túl feltöltésre kerülnek a szükséges mintadokumentumaink (nyilatkozatok, kérelmek), amelyek folyamatosan elérhetőek a portálunkon.
- Cafeteria: cafeteria rendszer kialakításával, üzemeltetésével támogatjuk ügyfeleinket.
- Vállaljuk a szükséges szabályzatok, dokumentációk elkészítését, illetve elvégezzük a szükséges adminisztrációs feladatokat.
- Kihelyezett bérszámfejtés: a budapesti irodában történő munkavégzés mellett igény esetén az ügyfél által megadott helyszínen végezzük el tevékenységünket.
- Ügyfél kiválasztott részegységeinek bérszámfejtése: valamilyen kiválasztási szempont alapján adott csoportba tartozó magánszemélyek, pl. vezetők, bérbeadó magánszemélyek bérszámfejtését is vállaljuk. A kiválasztott csoportra vonatkozó riportjaink, adatszolgáltatásaink összeolvaszthatóak a másik szolgáltató adataival.
- Audit: Bér-, és/vagy TB auditjaink során előre meghatározott ellenőrzési terv alapján végezzük az auditálást. Észrevételeinket, javaslatainkat tartalmazó riportunkat az auditot követően prezentáljuk a kijelölt személyek részére.
- TB kifizetőhelyi feladatok ellátása: szükséges végzettség, illetve tapasztalat hiányában sok bérszámfejtő nem lát el tb kifizetőhelyi feladatokat, így ezen feladatok átvállalásával tudjuk támogatni megbízóinkat. A kifizetőhely indításától kezdve, a kifizetőhelyi feladatok ellátásán át az időszakos ellenőrzések lefolytatásáig.
- Távollét nyilvántartó rendszer: a távollétek kezelését, szabadságok kiírását és engedélyeztetését, valamint a havi jelenléti ív funkciókat betöltő szoftverünk bármilyen eszközről (számítógépről/telefonról) egységesen használható.
- Hozzáférés biztosítása bérszámfejtő szoftverünkhöz: kérésre olvasási jogosultsággal, illetve korlátozott szerkesztési jogosultsággal hozzáférést biztosítunk az ügyfeleink által kijelölt kollégák részére, bizonyos felhasználói felületek és lekérdezések eléréséhez.
- Banki utalások rögzítése: banki jogosultság biztosítása esetén gondoskodunk a különböző kifizetések, költségtérítések, juttatások (pl. SZÉP kártya), illetve az adók és járulékok banki rendszerben történő rögzítéséről.
- Onsite/online helpdesk/tanácsadás: segítséget nyújtunk felmerülő szakmai kérdések megválaszolásában cégek, illetve magánszemélyek megkeresése esetén.
- HR adminisztráció ellátása / támogatása: kérés esetén HR feladatok elvégzésében veszünk részt. Az ügyfelek sablonjai alapján munkaszerződéseket, munkaszerződés módosításokat, munkaköri leírásokat készítünk, vagy akár támogatjuk a HR-es kollégák munkáját igazolások kiosztásakor.
- Automatizált riport készítés: a KULCS-Bér program felhasználóit támogatjuk az általuk használt egyedi tartalmú és formátumú riportok automatizált lekérdezésével. Fejlesztő kollégáink a rendelkezésre álló, bérprogramból lekérhető adatokból készítik el az általában havonta ismétlődő lekérdezéseket.